ריבלין: "יהיו פה גם 14 מיליון יהודים, לא צריך להתעמר בערבים"

    שלמה בן יוסף No Comments on ריבלין: "יהיו פה גם 14 מיליון יהודים, לא צריך להתעמר בערבים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכללה האקדמית נתניה נערך כנס בנושא אתגריה של ירושלים במסגרת הסכם מדיני, אתגרים חברתיים וכלכליים ותכנון העיר, ע"י המרכז לדיאלוג אסטרטגי המכללה האקדמית נתניה. בכנס השתתפו: ח"כ ראובן ריבלין, ח"כ וסגן שר הביטחון דני דנון, מ"מ ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק התכנון והבנייה יעקב כחלון, תא"ל במיל' יוסי היימן מנכ"ל עיריית ירושלים לשעבר, ד"ר דוד אלטמן, סגן נשי בכיר במכללה האקדמית נתניה, ד"ר ראמי נסראללה, יו"ר המרכז הבינ"ל לשלום ושיתוף פעולה IPCC מזרח ירושלים, השגריר לשעבר ויועץ למרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה יצחק מאיר, פרופ' רות לפידות מהאוניברסיטה העברית, אל"מ במיל' שאול אריאלי מהקרן לשיתוף פעולה כלכלי ועוד.

    ראובן ריבלין פנה לסגן שר הבטחון דני דנון שהשתתף בכנס ואמר: "אני לא מפחד מעתידו של העם היהודי, יהיו פה גם 14 מיליון יהודים. לא צריך להתעמר בערביי ארץ ישראל, הם נולדו כאן וזה ברור לכולם, והם צריכים להתרגל שזה ארץ מולדתו של העם היהודי.

    "חלוקתה של ירושלים היא הנצחת הסכסוך היהודי-ערבי, ירושלים של לפני 1948. ירושלים היא מאוד מעורבת, אפשרנו לציבור הערבי להתפתח לכיוון מערב וזה הגיע מתוך עמדה ברורה שירושלים לעולם לא תחולק, אפילו בן גוריון ומשה דיין התנגדו לחלוקת ירושלים. הקונפליקט של ירושלים הוא זה שיקבע האם יהודים וערבים נועדו לחיות ביחד ולא נגזר עליהם לחיות יחד.

    "מדינת ישראל היא לא פיצוי על השואה. אני חושב שמדינת ישראל הופכת יותר ויותר לעובדה קיימת גם אם העולם והאויבים שלנו לא נהנים מכך. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה, וגם 120 חברי כנסת לא יכולים לשנות את אופיה. יחד עם זאת, מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית וגם את זה 120 חברי כנסת ישראל לא יוכלו לשנות."

    סגן שר הביטחון דני דנון אמר בביקורת כי: "בשלטון שלנו היום קשה מאוד להוביל החלטות ולכן מעדיפים להשאיר את המצב כמו שהוא. המצב של ערביי מזרח ירושלים יכול היה להיות הרבה יותר טוב והפערים במזרח ירושלים הם באחריות ממשלת ישראל שלא פיתחה ולא השקיעה שם בחינוך, בתשתיות ובפיתוח. הכדור נמצא אצלנו, אצל ממשלת ישראל. יכולנו לשנות את המצב בירושלים אם מדינת ישראל הייתה משקיעה הרבה יותר בפיתוח מזרח העיר.

    דנון אמר עוד כי "אין ספק שמצבם של אזרחי מזרח ירושלים טוב יותר מאלה של התושבים בגדה המערבית, אבל צריך להשוות אותם לתושבי רמות, גילה, הגבעה הצרפתית ולא לתושבי איו"ש. יש פערים וזה בידיים שלנו לצמצם אותם. אנחנו צריכים להחיל אזרחות ריבונית מלאה על אזרחיה הערבים של ירושלים – כמו שמתקיים בעכו ובלוד. המצב הקיים הא מצב בלתי אפשרי עבור התושבים, מצב של "חצי הריון" – בלי אזרחות. יכול להיות שחבריי מימין ידברו על האיזון הדמוגרפי וחלוקת המנדטים לכנסת, אבל השיקול שלי הוא הרבה יותר גדול – ירושלים מאוחדת זו המטרה שלי ולשם כך צריך ריבונות אמיתית."

    דנון סיכם ואמר: "הנושא של ירושלים העסיק את הדור הקודם, מעסיק את הדור שלי וכנראה יעסיק גם את הדור הבא. ראינו לאן הסכמי אוסלו ופתרונות בזק אחרים כמו ההתנתקות הובילו אותנו. הרצון לשמור על ירושלים מאוחדת הוא רצון משותף בציבור הישראלי. אם לא תהיה ריבונות מלאה בירושלים לא יהיה חופש דת לא לנוצרים, לא ליהודים, ואלי רק למוסלמים."

    בהתייחסו למחלוקות עם חברי הכנסת הערבים אמר ריבלין: "הפער ביני ובין ח"כ כמו מוחמד בראכה ואחמד טיבי הוא פער שלא ניתן לגישור ויחד עם זה יחסינו האישיים טובים מאוד. אם יהיו לי 4-5 קולות בהתמודדות לנשיאות יהיו ביניהם גם הקולות שלהם, משום שהם מאמינים כמוני שלא נגזר עלינו לחיות כאן יחד. כל העולם הבין שזאת מדינתו של העם היהודי ואין בלתה. אי מאמין באמונה שלמה שבמזרח התיכון כולו נועדנו לחיות ביחד. הדרך שבה נחיה עד שנקיים מדינה יהודית ודמוקרטית בלי עירבון מוגבל כלשהו – יהודית לעם היהודי ודמוקרטית באופן מלא לכל אזרחיה הלא יהודים – היא שתביא את השלום לארץ.

    כשהמראיין, השגריר לשעבר יצחק מאיר איחל לו בהצלחה במועמדותו לנשיאות אמר ריבלין כי: "בכל מה שקשור לפוליטיקאים, לא צריך לסמוך על המזל. אני יכול להבטיח לך שב-27 ליולי כאשר הנשיא פרס יסיים את תפקידו, יהיה נשיא למדינת ישראל. זאת עובדה ואפשר להיות רגועים."



    0 תגובות